ASTĂZI E ZIUA SCRISORILOR…

Oraşul Revelaţiilor,

Anul Trecerii

Astăzi, este mai mult decît o zi deosebită…

Astăzi, deşi  nu este unica zi din an în care aş putea să o fac…

Astăzi, chiar dacă ceea ce scriu nu poate să redea ceea ce simt…pentru că astfel de sentimente nu pot fi scrise….spuse…cîntate….ele pot fi doar demonstrate…

Astăzi, Mamă, Îţi scriu…Da, Îţi scriu Ţie…deşi nu obişnuiesc şi nu aş fi crezut că voi simţi vreodată nevoia să o fac…dar uite că o fac…Îţi scriu o scrisoare…la fel ca şi cînd eram mică şi Îţi scriam fel de fel de declaraţii copilăreşti pe foi colorate ca să-Ţi demonstrez că Te iubesc…chiar dacă dupa aia făceam  încă o gafă…încă una pe care Tu o iertai cu toată dragostea Ta de Mamă…mai ţii minte?…da da…atunci cînd furam flori din grădina primăriei şi Îţi aduceam aproape în fiecare zi bucheţele mici şi hazlii…pînă nu primeai observaţii…(de ce le primeai Tu şi nu eu?)…Uite că azi, nici măcar nu ştiu cu ce să încep…ah…am atît de mult nevoie de vechile şi simplele cuvinte de recunoştinţă ale fetiţei de 8 ani care decupa flori pentru încă o felicitare…Mi-e dor de acele cuvinte…şi de acele momente…şi de acele flori furate…şi de acea eu…numai Tu ai rămas aceeaşi, Mamă…aceeaşi…De mi-ar ajunge cuvinte să le pot orîndui după bunul plac şi să Îţi spun…cît de mult însemni pentru mine…ba nu…cuvintele nu Îţi vor spune nimic…cuvintele sînt doar cuvinte…nu am învăţat mult din ele…am învăţat din lacrimile Tale….ele mi-au spus mai multe despre viaţă decît orice predică…orice lecţie…

Şi chiar dacă s-ar cădea să Ţi-o spun în fiecare zi, pentru că fiecare zi trăită este propria  noastră realizare…asta e natura noastră, a oamenilor, s-o spunem o singură dată în an, şi atunci, să concentrăm într-o unică urare toata afecţiunea pe care am purtat-o anul întreg…ne străduim ca aceste cuvinte să ne amintească mereu de propriul nostru rost, de tot ce ne leagă pentru totdeauna de această lume…Astăzi, Mamă, Ţi le spun Ţie, ca simbol al timpului pe care îl domini…îl reprezinţi…îl trăieşti alături de mine…LA MULŢI ANI, MĂMICO DRAGĂ! LA MULŢI ANI!…

pentru tot ce ai sacrificat…

pentru tot ce ai suferit…

pentru tot ce ai îndurat pentru mine…

pentru că mi-ai fost alături…

pentru că îmi interziceai multe lucruri şi pentru că nu regret asta…

pentru că ai crezut în mine mai mult decît eu însumi…

pentru că întotdeauna ai ştiut răspunsul corect la toate întrebările…

iar cînd a fost nevoie m-ai lăsat sa-l găsesc singură…

pentru că mi-ai oferit ocazia să îţi simt lipsa şi să preţuiesc clipele cînd sîntem împreuna…

pentru că nimeni şi niciodată nu îmi va înlocui dragostea pe care mi-o oferi…

pentru asta…şi pentru tot…

Îţi mulţumesc…

Din care vis s-a intrupat,

Aievea sau adevărat, Mama…

Cînd cu blîndeţe îi zîmbea

Celei care gîngurea  întîiul „Mama”

Mi-ar fi adus fără să cer
Pînă şi luna de pe cer, Mama…
Dacă plîngeam, plîngea şi ea…
Dar lacrimile mi le ascundea năframa

Dacă sînt om, dacă trăiesc,
Doar ţie vreau să îţi mulţumesc,
M-ai învăţat să am un rost,
Să ştiu ce sînt, să ştiu ce am fost
Să pricep ce înseamna acasă,
Şi, vorbind de casa mea,
Să mă gîndesc la dumneata, măicuţa mea…

S-au prins într-o salbă anii ce au trecut…

Oricît aş vrea, aş încerca, să îţi arăt iubirea mea, Mamă…

Iubirea ta pentru copiii
Nimic n-o poate depăşi, Mamă…

Aşa e scrisă legea firii
Şi nicicînd n-o poţi schimba…

Mamă,


Dacă sunt om, dacă trăiesc,
Doar ţie vreau să îţi mulţumesc,


Mamă…

Notă pentru sfîrşit

„Singura iubire în care nu aştepţi nimic – nici certitudinea sentimentului împărtăşit, nici ecoul gesturilor tale în celălalt, nici un cuvînt de mărturisire şi încurajare şi în care lipsa răspunsului, nerecunoştinţa şi vexaţiunea nu micşorează cu o iotă iubirea ta pentru celălalt – este iubirea pentru copilul tău…” (…)

Lenuţa

Posted on Decembrie 11, 2009, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Multumesc, draga mea. Recunosc, ca nu degeaba am trait, traiesc si inca voi trai… Am pentru cine trai… Am pentru ce trai…pentru copiii mei, care-mi incalzesc inima cind ma gindesc la ei.

  2. Daniel Montreal

    Lyna….m-ai facut sa plang ca un copil citind randurile tale vibrand de caldura, de iubire, de sensibilitate. Chiar ma gandeam daca vreodata fetitele mele mi-ar scrie si mie asa ceva… Oricum, ferice de mama care te are si ferice de cel alaturi de care tu vei fi. Iti doresc din tot sufletul meu multa fericire si sanatate si Dumnezeu sa te binecuvinteze pe deplin.
    Daniel (+ Natalia) Aninoiu – Canada.

  3. Cea mai frumoasa…sincera si sentimentala felicitare dedicata mamei…
    Felicitari mama Lenutei…Va doresc macar inca o suta astfel de felicitari in fiecare an…tot mai frumoase si mai frumoase…
    La Multi Ani!
    Alexandru P.

  4. Complexul de trairi sufletesti manifestate de tine insusi fata de Mama si tiparite pe aceasta pagina mi-a patruns adinc in suflet ,lasind sa se prelinga pe obraz o lacrima de bucurie a admiratie fata de fiinta sacra Mama si in acelasi timp de o melancolie profunda a timpului care se scurge foarte repede …Citind aceasta capodopera scrisa de tine mi s-a luminat si mai mult in fata ochilor respectul fata de tine si darul tau de a scrie…Fie ca aceste amintiri sa-ti ramina pe viata ca o calauza spre viitorul care pasesti, tiparind altele noi …Felicitari Mamei tale,sanatate cit mai multa ,la fel si caldura sufleteasca din partea ta si a tuturor rudelor si prietenilor..Pacat ca putin am intirziat ,dar cum se spune -mai bine mai tirziu decit nicodata..

Lasă un răspuns

